BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 20, 2009

Terimalah Sentuhan Kasih dari Rabbmu..

Kasih Ilahi..

HambaKu menyombongkan diri terhadapKu
dengan pelbagai kemegahan,

padahal Akulah yang melindungi mereka

ditempat tidur mereka,

Aku yang menciptakan..

namun yang disembah adalah selainKu.

Aku yang memberi rezeki

namun selainKu yang disyukuri.


KebaikkanKu sentiasa turun
kepada para hamba,

tetapi kejahatan merekalah yang
naik kepadaKu.

Aku mencintai mereka dengan
memberikan
mereka nikmat-nikmatKu,
sedangkan Aku tidak memerlukan mereka...


Mereka memancing kemurkaanKu

dengan pelbagai kemaksiatan,

padalah mereka adalah yang
paling perlu kepadaKu..

Sesiapa yang datang kepadaKU

maka ia akan Kujemput darikejauhan,

Sesiapa yang berpaling dariKu,

Aku akan memanggilnya dari kejauhan...


sesiapa yang meninggalkan sesuatu demi Aku,

akan Kuberikan kepadanya lebih dari cukup.

sesiapa yang mengiginkan keredaanKu,

Aku pun mengiginkan apa yang diinginkannya.

Sesiapa yang bertindak dengan bergantung
pada daya
dan kekuatanKu,
maka akan Kulunakkan besi baginya,

Dan sesiapa yang lebih mementingkan
Aku dari selainKu,

Aku akan lebih mementingkannya dari orang lain.


Orang yang mengerjakan maksiat,

tidak akan Kubuat mereka berputus
asa dari rahmatKu,
jika mereka bertaubat kepadaKu,
maka Aku akan menjadi kekasih mereka,

sebab Aku mencintai orang-orang yang bertaubat
dan mencucikan diri.


Kalau mereka tidak bertaubat kepadaKu,

maka Aku akan bertindak sebagai Doktor mereka,

akan Kuberikan cobaan kepada
mereka
dengan berbagai musibah
untuk membersihkan
mereka dari berbagai aib...


Satu kebaikkan di sisiKu adalah
senilai
sepuluh kali ganda yang sepertinya,

hingga tujuh ratus kali ganda,

hingga ke gandaan yang banyak sekali...

Sedangkan kejahatan di sisiKu
adalah bernilai satu..
Maka jika ia telah menyesal dan
memohon ampun,

maka Aku pun mengampungninya.

Aku mensyukuri amal kebajikan yang sedikit

dan mengampuni banyak kesalahan.


kasih sayangKu mendahului murkaKu..

Sifat penyantunKu mendahului
keputusanKu menjatuhkan hukuman.
Pemberian maafKu lebih mendahului siksaanKu.
Aku lebih pengasih kepada hamba-hambaKu
daripada kasih sayang ibu terhadap anaknya..


Ya Allah.. aku memohon keampunan dariMu...
memohon ampun daripada dosa-dosa
yang telah aku lakukan samaada dalam sedar atau
tidak sedar...

Ya Allah... aku telah menganiaya diriku sendiri...
malah lebih mementingkan hawa nafsu daripadaMu...

aku lalai ya Allah... aku lupa untuk mengigatiMu
walau untuk seketika...
aku lebih banyak bergelak ketawa bersama teman-teman...

malah jarang sekali untuk aku mengigati mati....
sedangkan aku tahu bahawa mati itu
akan mendekatkan diriku padaMu....




Ya Allah...


Ya Allah... jika aku jatuh cinta,
cintakan aku pada seseorang yang
melabuh cintanya padaMu, agar bertambah
kekuatanku untuk menyintaiMu....

Ya Muhaimin.... jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padaMu agar tidak
terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbana jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling daripada hatiMu...

Ya Rabbul Izzati... jika aku rindu,
rindukan aku pada seseorang yang merindui
syahid dijalanMu...

Ya Allah... Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
jangan kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu....


YaAllah.. jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMU...

YaAllah... jika aku jatuh hati pada pilihanku,
temukan dan jodohkanlah aku dengan
salah seorang yang menjadi kekasihMu....

Ya Allah... jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampau batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya padaMu...

Amin..

0 comments: